27 Ocak 2011 Perşembe

Bornova Cephesinden Nagys Haberine Cevap Geldi

Tomas Nagys'in ayrılık haberinde Bornova kulübünün cevap hakkını kullanmak istemesi halinde olayı bir de onların penceresinden dinlemek istediğimizi belirtmiştim. Takım menajeri Mert İldeş, hafta sonu oynayacakları çok önemli bir lig karşılaşması olduğunu ve akabinde konuyla alakalı olarak resmi bir açıklama yapacaklarını ekleyerek konu hakkındaki düşünceleri paylaştı bizimle. Tomas Nagys'in iddialarına cevap veren Mert İldeş'in sıcağı sıcağına yaptığı açıklamalar şu şekilde:

'Öncelikle kulüp olarak takım ruhu, birliktelik gibi psikolojik faktörlere büyük önem veren ve elde ettiğimiz başarılara da bu ufak detaylarla ulaşan bir takımız biz. İki sezondur sorun yaşadığımız hiçbir oyuncumuz olmadı, aksine herkesle sorunsuz diyalog halindeyiz. Tomas Nagys'in anlattıkları ise tamamen kendi hayal ürünüdür. Geçmiş dönem alacaklarından 1000 dolarlık cüzi bir miktarı alamayan Tomas, 20 Ocak'ta Vestel ile oynanan hazırlık maçından önce 'Paramı ne zaman alacağım?' diye sorduğunda kendisine 'Takıma yeni katılan isimler var, onların işlemleri vs durumu var, halledeceğim.' cevabını verdim. Günün devamında kontrol ettiğimde de paranın Nagys'in banka hesabına yatırıldığını da gördüm. Ki bizden alacağı olan herhangi bir oyuncumuz yok, o konularda hiç sorun yaşamadık bugüne kadar.

Ödemeyi halledeceğimi söylememin ardından Tomas Nagys, 'hastayım, Vestel maçına gelemeyeceğim' cevabını verdi. Fakat asıl vermek istediği mesaj hafta sonu Trabzon maçında da oynamayabileceği mesajıydı. Bizimle birlikte Manisa'ya geldi ve halsiz şekilde maçı kenardan izledi. Dönüşte de teknik ekipten Alkım Cebbar ile birlikte sponsorumuz olan ve tüm işlemlerimizi ücretsiz gerçekleştiren Şifa Hastanesi'nde serum verildi kendisine. İlaç alma konusunda söyledikleri de kesinlikle doğru değildir. Takım olarak medikal işlemlerimiz bu hastanede ücretsiz gerçekleştiriliyor zaten, o açıdan para sorunu olması mümkün değil.

Kendisiyle ilgilenmediğimiz ve durumunu hi. sormadığımız açıklaması da yine doğru olmayan bir ifade. Zira kendisini hem İzmir'deyken hem de Trabzon'dan defalarca aradım. Telefonu kapalıydı. Daha sonra konuştuğumuzda ise şarjının bittiğini söyledi bana. Trabzon yolculuğu öncesi evine gittiğimde hasta olduğunu söyleyerek kafileye katılmadı, kendisine doktor ve başhemşire yollayacağımı söyleyerek ayrıldım evden. Hasta ve ateşli bir insan için hayli şık giyinen Nagys'in evine o gece 2 kez doktor ve hemşire yollamama rağmen evde kimseyi bulamadılar. Bunu dillendirme niyetinde değilim fakat bu noktaya geldiğimize göre söylememde sakınca yok sanırım. Birkaç gece önce de dışarda geç saatlerde karşılaştığımızda arabasının farlarını dahi yakmadan kaçarcasına uzaklaştı Nagys. Hasta olmasına rağmen o gece de evden çıkacak gibi giyinmişti açıkçası. Doktor ve hemşirenin geç saatlerde iki kez evine gitmesine rağmen evde olmadığının altını çizeyim.

Hem koçla hem de başkanımızla yaptığımız görüşmeler sonrası aldığımız ayrılık kararını ilettim kendisine. Fakat söylediğinin aksine, her konuşmamızda önce durumunu sordum. Bu ayrılık kararında Nagys'in takım arkadaşlarını paralarını alamamaları, geç almaları nedeniyle ateşlemeye, ayaklandırmaya çalıştığını da ekleyeyim son olarak. Yeni gelen Amerikalılarla da aynı şekilde görüşerek, kulübü kötülemeye çabalıyor. Hoş değil bunlar tabii. Bu noktadan sonra kendisiyle çalışmamız mümkün değil. Yaşananların ardından ufak bir özür, koçla yapacağı görüşme olayı tatlıya bağlayabilirdi belki ama Nagys direkt olarak 'sözleşmenin devamı halinde ödenmesi gerekecek paramı verin, ayrılacağım' yolunu seçti. Konu hakkında kulübümüz de resmi bir açıklama yapacak zaten fakat şu anda önemli bir lig maçımız var. Takım olarak ona odaklanmış vaziyetteyiz, daha sonra gerekli açıklama yapılacak. Fakat haber üzerine cevap hakkımı da kullanmak istedim.' Salsabasket özel haberidir.

31 Yorum Yapılmış:

ozz dedi ki...

'paramı verin, ayrılacağım' yolunu seçti.

ne demek şimdi bu hani kimsenin alacağı yoktu?

Tufan dedi ki...

Bu ülkeyi babasının çiftliği olarak gören, bu tip sporcuların her zaman karşısındayız. Parasını alırken oh ne ala, ama 1000$ geç alıyo dıye ortalığı ayağa kaldırsın.. Takım zaten kötü giderken, tomas a ihtiyaç varken,yönetim ve teknik kadro niye tomas a karşı böyle bir davranışta bulunsun ki? Huzur bozan oyuncu gitmeli.. Tomas ın gönderilmesi ile ilgili alınan kararın sonuna kadar doğru olduğuna inanıyorum..

baris dedi ki...

açıklamadaki üslup, "bunu da söylemeyecektim ama bunu da yaptı", "şunu da söylemeyecektim ama şunu da yaptı" diye elli şekilde yapılan suçlamalar, nagys'in muhtemelen haklı olduğunu düşündürdü bana.

Johnny dedi ki...

"o gece 2 kez doktor ve hemşire yollamama rağmen" bana da bu kısım tam hayal mahsülü gibi geldi.

Özgür Gönen dedi ki...

Ben hocaya kesinlikle katılıyorum. Tomas'ın ne kadar gezmeyi, gece hayatını seven biri olduğunu çok iyi biliyorum.

Haberi kimin ağzından yazdı editör bilmem ama bu sen bir haberci olarak kulüp ile konuşmadan, karşılıklı her iki tarafı dinlemeden haber yapabiliyorsan ve Buna Bomba Haber diyorsanız sizler helal olsun derim.

İyi o zaman arayayım editörü yada mail atayım, birinci ağızdan bir olay anlatayım (fesatlık ya ortalık karıştırcam) yetkiliyim diyeyim, sorunum şu kulüp böyle yaptı bana diyeyim, böyle bir haber geçsem editöre BOMBA haber diyip yayınlarlarmı....

İnsanların adını kullanırken cevap hakkı doğacak ne de olsa geri dönecek Alkım yada Mert hoca düşüncesiyle haber yapmak ne kadar mantıklı

ÇOK SİNİRLENDİM ÇOK. Yazık

Özgür Gönen dedi ki...

re: Johnny

Hiç hayal ürünü değil, Medical Park sponsoru olduğu kulübe sence doktor göndermez mi????

Şifa Hastaneler Grubu sağlık sponsoru takımın. Sen hastalansan evine gelir özel hastaneler. Merak etme.. paradan haber ver yeter

Utku NALBANT dedi ki...

bana söylediklerini hepsi mahsul gibi geldi :) paralarını tıkır tıkır alan bir takımda diğer ABD'li oyuncuları neden ayrılın paranızı alamıyosunuz desin ki adam :)gülüç bir açıklama ama dejavu yaptı yine yapacağını :)

dejavu dedi ki...

@Özgür Gönen;

Haberde yer alan açıklamalar Nagys'in bizzat kendi ağzından yapmış olduğu açıklamalar. Benim tek kelime, tek virgül dahi eklemişliğim yok içine. Dolayısıyla oyuncunun ayrılık sonrası yapmış olduğu açıklama haber niteliği taşıyor benim için. Nagys'in açıklamaları bunlar, dolayısıyla yazmak için teyid almaya da gerek yok diye düşünüyorum. Oyuncu açıklamasını yapmış, kulüp de gerekirse cevabını verir kendisine.

Fakat özelde oyuncunun, genelde herkesin olayı tek taraflı anlatacağını tahmin etmek de zor değil hani. Onun için de olayın sonuna gerekli notu ekledim, sağolsun Mert İldeş de ulaşıp görüşlerini bildirdi.

'Bomba haber' vs gibi bir ifademiz de olmadı hiç, olmaz da zaten. Tarzımız değil o pek. Sadece haberi kullanacak diğer kişiler kaynak belirtsin diye 'özel haber' ibaresi yer alıyor sonda. Bundan ibarettir olay.

Sevgiler,
Çağlar..

MeRtO dedi ki...

İşin ilginç tarafı sanki Anıl ya da Çağlar ben yetkiliyim diye başlayan her maili, özel haber niteliğinde yayınlıyorlar:D Tomas'la hatta icq'dan yazışmuşlar ordan gelmiş bu haberler, ben mi kimim? Salsabasket'te yetkili bir okurum:D

Özgür Gönen dedi ki...

re:dejavu

Haber Çağlar'ın, benim değil.;)
O yüzden, müthiş bir habercilik bu Çağlar..;) Eline sağlık kardeşim..

müthiş yazmışsınız ben bomba demişim ama sonuçta habercilikte bir yanlışlık var diye ısrarla düşünüyorum.

Neyse Beko Basketbol Liginde mücadele eden bir takımı bu şekilde bir habercilik anlayışıyla ezmek çok ayıp olduğunu düşünüyorum. Hele ki yönetim yada staff için bu tür söylemler çok yanlış...

Özgür Gönen dedi ki...

Bu arada Tomas bu kadar isyankar bu takıma madem neden hala İzmir'i terketmedi ve neden hala bu takımda oynamak istiyorum diyebiliyor...
Bu kadar sorumsuzca davranışlar sergileyen bir kulüpten ayrılmak istemeyen bir oyuncunun hala haklı olduğunu düşünen varsa helal derim.

İşte haber size arkadaşlar...
TOMAS BORNOVA'YI TERKEDEMİYOR. NEDEN???

Özgür Gönen dedi ki...

ozz dedi ki...
'paramı verin, ayrılacağım' yolunu seçti.

ne demek şimdi bu hani kimsenin alacağı yoktu?


TOMAS SÖZLEŞMEDEKİ OYNAMADIĞI AYLARINDA PARASINI İSTİYOR. TEK TARAFLI FESH EDİLME DİYE BİR MADDE VAR VE HERHANGİ BİR ALACAK İDDİA EDEMEZ.

KİMSENİN ALACAĞI YOK ANLIYACAĞIN

Emre dedi ki...

Ateş olmayan yerden duman çıkmaz. Bu hafta Reno Bornova'yı yensin ve Bornova düşmeye doğru adım adım ilerlesin. Polemik yaratan takımlar yerine yılların takımı Reno'nun düşmesi hiç adil olmaz.

Özgür Gönen dedi ki...

Düşsün düşmesin yılların oyak takımı ne hallere düştü demiyorsun da Türkiye rekoru kırmış bir Bornova'nın düşmesini istiyorsun.

Hiç farketmez, her türlü düştüğü gibi aslanlar gibi geri çıkar. Bu işler parayla değil, yürekle yapılır. Düşse de Bornova, çıksa da Bornova. Hep destek Tam destek

Bilge dedi ki...

Konu beni çok ilgilendirmese de, böyle bir bilgi verilmesi, üstüne hemen cevabının yayınlanması gayet başarılı ve örnek bir habercilik.
buradaki tek sıkıntı ilk haberde olayların Tomas Nagys'in kendi anlattığının belirtilmemiş olması. Yani olaylar anlatılırken başa "Tomas'a göre olaylar şu şekilde gelişti" denmesi gerekirdi ki öznel olduğu ortaya çıksın.

fuat dedi ki...

emre'nin yorumu düşündürücü. özellikle oyak reno maçı öncesi bornova'nın bu kadar yıpratılması bana da garip geldi. tomas nagys türkiye'de takımından o veya bu sebeple kovulan ilk basketbolcu değil. hadi ffriend ve collins yeni geldi ve bornovalıların ne kadar canavar (!) insanlar olduklarını daha farketmediler diyelim. e bu takımda tyler smith de var. hem de çok ciddi sakatlık geçirmesine rağmen adamla ilgili tık çıkmadı. profesyonel kontratların bozulması her zaman sancılı olur. her iki tarafın da kendisine göre haklı hatta daha haklı sebepleri vardır. nagys de kendisini belli konularda haksızlığa uğramış gibi hissediyor olabilir. madem öyle reno'dan jonathan gibson'ın nasıl ayrıldığını, ne yaşadığını da araştıralım. veya devan downey'in başına antalya'da neler geldi? yüzde yüz hepsi kulübün kendilerini mağdur ettiğini söyleyecektir. sözün özü; bu olayın basketbolla alakalı bir sitede haber olması normal, ama bu kadar büyütülmesi gereksiz.

dejavu dedi ki...

Son olarak 'para' konusunda Nagys'in Bornova kulübünden istediği miktar sözleşmenin devamı halinde kulübün ödemesi gereken para. Sözleşme devam etseydi alacağı parayı, yazan miktarı istiyor yani. Kulüpten mevcut bir alacağı yok oyuncunun. Yanlış anlaşılması önlemek amacıyla yazıyorum, yazıda da bir kez daha altını çizdim şimdi okuyunca.

Çağlar..

Fanatik Basket dedi ki...

hangi tarafın doğru söylediğini bilemem ama mert ildeş'in açıklamalarında bir tezat var.

açıklamasının başında şöyle demiş;
"Ki bizden alacağı olan herhangi bir oyuncumuz yok, o konularda hiç sorun yaşamadık bugüne kadar."

son paragrafta da şöyle bişey söylemiş;
"Bu ayrılık kararında Nagys'in takım arkadaşlarını paralarını alamamaları, geç almaları nedeniyle ateşlemeye, ayaklandırmaya çalıştığını da ekleyeyim son olarak.."

kulüpten alacağı olan hiçbir oyuncu olmadığını, hiç böyle sorun yaşamadıklarını söylüyor ama nagys'in paralarını alamadıkları için arkadaşlarını kışkırtmaya çalıştığını da söylüyor. oyuncular paralarını alma konusunda sorun yaşamıyorsa nagys onları nasıl kışkırtabilir ki?

ben bu kısma takıldım şahsen :)

henry turner dedi ki...

*tbl deki kaç kulubun mali durumu tam olarak işliyor ki buna takıldınız?
*gece dışarıya çıkan, huzursuzluk yapan kişi suçlu değil mi, hadi biraz daha yıpratın izmir basketbolunu...

mehmet dedi ki...

MİXBASKET sitesinde OZAN AKTAY da kınıyoruz.vicdansızlık çok ağır kelimeydi.tek taraf haberi dinliyorsunuz.

Özgür Gönen dedi ki...

re:Fanatik Basket

2 yıl camiada bir fiil çalıştım. Hangi takımda herhangi bir sorun olmadığını, maddi bir sıkıntı geçici de olsa yaşanmadığını kim söyleyebilir ki bir yabancının takımdan gönderilmesi bu kadar insanların zoruna gitti.

sence parası olmayan bir kulüp gerek yatırım konusunda 2 trilyonluk bir tesis, gerekse oyuncunun sakat olmasına (Smith) rağmen hala sözleşmesini devam ettiriyorsa ciddi bir maddi sıkıntı yaşamıyordur.

Gecikmeyse olur gider, bankamatik değil hiç bir kulüp ha diyince cebine 20-30 bin dolar koysun..

Özgür Gönen dedi ki...

Bu durumun gerçekten büyütülüyor olması bence çok önemli, burada yorum yapan yapmayan bir çok kişinin Bornova'nın spor için neler yaptığını, 4 yıllık bir basketbol geçmişi ile kurulduğu ilk yıl Bölgesel Ligden 2. Lige, ilk senesinde 2.ligden Beko'ya 18 ay gibi bir sürede Türkiye rekoru kırarak gelmiştir. Küçümsenmeyecek kadar ciddi başarılara imza atmış ve ciddi anlamda alt yapıya önem veren bir kulüp haline gelmiştir.

Kimse bu takımı yıpratamayacak..

Fanatik Basket dedi ki...

@özgür gönen

sakin, sinirlenmene gerek yok.
türkiye'de maddi açıdan sorunsuz takım olmadığını bende biliyorum. yazdığımı dikkatli okursan benim öyle birşey iddia etmediğimi görürsün zaten.

mert ildeş'in açıklamalarının başıyla sonu birbirini tutmuyor. benim aklıma takılan nokta burası.

konuyu başka yere çekmene gerek yok. sen takımını savunmaya devam et..

sinan dedi ki...

@özgür gönen
her konya olur olmaz yanıt vermissiniz ancak @fanatik basket adlı kullanıcının söylediği yani takıldığı olayda mantıklı. Bornova oyuncuların paralarını geç yatırmış olabilir. Son olarak doktor hemşire eve gitmez gerekirse ambulans gönderilir hastaneye götürülür oyuncu.

Özcan Yüksel dedi ki...

Kulüpten resmi açıklama gelir diyeceğim ancak açıklama nerede yayınlanacak merak ediyorum... Bornova bel sayfasına bakmak lazım zira halen daha basketbol takımı için web sitesi açılmadı bildiğim kadarıyla :)))

Şifa hastanesi ve sponsorluk anlaşmaları doğru antibiyotik olayının doğru olduğunu zannetmiyorum. Ayrıca bir diğer olay da Bornova geçen sene ile aynı durumda. Nagys geçen sezon da takım kadrosundaydı bu sene de sakatlıklardan sonra yedek uzun olarak takıma geri döndü eğer memnun olmasaydı ödemeler çok çok sorunlu olsaydı neden geri dönerdi ki ?

Özgür Gönen dedi ki...

@sinan
bu konuya verilecek cevap çok. anlatamadığım habercilik anlayışının bu şekilde olmadığı. Kimin ne olduğunu bilmiyorum ama bizde bu işlerde boş değiliz bu branş Bornova'da kurulduğundan beri bu takım için bir fiil çalışan birisiyim. savunmak değil benimkisi.

exclusivefor80 dedi ki...

eski menajeri özgür gönen.şampiyonlukta etkiliydi.şampiyon olduktan hemen sonra yapılanMA nedeni ile görevine son verildi..mert ildeş bu konuda zaten tecrübeli.yıllarca KSK de bu tarz problemlerine alışıktı ondan bu olayı cok iyi bilir.ona göre yönetir

Cüneyt dedi ki...

şimdi arkdaşlar ben bu dk kadar hiç konuşmak istemedim ama benımde bu konu hakkında kendime has bı yorumum var aceba neden salsa basket böyle bı haber yapma gereği duydu daha dogrusu Tomas la kımın araılıgıyla konusup bunların doğruluguna ınandı ben merak ediyorum bu konuda benı bı aydınlatabılırmısınız rica etsem

Özgür Gönen dedi ki...

Görevine son verildi doğru değil. Görevimi bitirdim. 1 sene Bölgesel Lig şampiyonlu, 1 sene 2. Lig şampiyonluğu. Her yeni gelen yönetim kendi ekibiyle çalışmak ister. Genel Kurul olur ve ibra edilirsin. Yeni Yönetime başarılar dilersin. Olay budur..

HotSauce21 dedi ki...

sakin ol şampiyon!

oğuzcan dedi ki...

Bornovanın son yıllarda gerçekleştirdiği başarıyı ve yapyığı popüleriteyi kıskananlar ve haz edemeyenler olması üzücü tabi ki burada mantıklı yorum yapan tbl yi iyi takip eden tarafsız centilmen seyircilerde var ancak bazı kısımlarında arkasında güçlü sponsor olmayan başarılı bornovayı karalamaya çalışması üzücü.Acaba bbl de başka hangi takım için bu kadar karalayıcı haber yapılır ? Bornova Kendi çabalarıyla bir yerlere gelip play-off yapıp güçlü takımları yenip iyi transferler yapıyorsa bu ligde kalmayı hakediyordur.isim iş yapıyor olsaydı Darüşafaka da düşmezdi.O yüzden yok Oyak Reno yerine bornnova insin tartışması manasız.Ayrıca tomas geçen sene de burdaydı eğer klüple sorunlu olsaydı kesinlikle bu sene takıma katılmazdı , asıl değinmek istediğim konu ise bir oyuncu 2 senedir aynı klüpte ve sorun yaşamamış ama son derece kritik bir maç öncesi hem trabzon deplasmanına gitmiyor hemde yeni oyunculara takımı kötüleyip huzursuzluk yaratıyor HEMDE oyak maçı öncesi neden acaba? bunun bir düşünülmesini isterim