15 Ocak 2011 Cumartesi

Olin Edirne: 72 - Efes Pilsen: 79 (Efes Pilsen'den Önemli Galibiyet)

Ülkenin basketbolu yaşayan salonlarından biri olan Mimar Sinan'da önceki hafta savunma meydan muharebesinden galip çıkan Olin Edirne, Avrupa'nın bu seneki en iyi 16 takımından biri olan Efes Pilsen'i ağırladı.

Seyirci desteğini arkasına alan Olin Edirne, Efes'e geçit vermedi ilk çeyrekte. Fakat boyalı alandaki sıkıntılarını dış oyuncuların iyi performansıyla kapattılar. Can Akın çok olumlu oynadı, Seibutis ise henüz sahnede yoktu. Ayrıca sonunda Samardjiski'ye bir alternatif bulmuşlar. 'Davut Kamer' de maşallah hükumet gibi, Vujcic'in yavaş ayaklarına pek bir uygun gözüktü. Konuk Efes'te ise ilk çeyrekteki 22 sayının 17 sayısı Sinan Güler-Kerem Gönlüm ikilisinden geldi. Bu katkının yerlilerden gelmesi çok önemli bir detay Efes Pilsen için.

İkinci çeyrek biraz ilk çeyreğin kopyası olmakla beraber, Efes'in üstünlüğüyle başladı. Olin Edirne'nin skor sıkıntısı ise hat safhadaydı. Renaldas Seibutis yavaş yavaş ağırlığını koymaya başladı faul çizgisinden de olsa. Devrenin sonuna doğru sahadaki oyun basketboldan masa tenisine döndü. İstenen düdüklerin çıkmamasıyla topun sürekli el değiştirmesi ve kaçan atışlar tempoyu yükseltti. Olin'i maça ortak eden serbest atışlara sebebiyet veren Kerem Tunçeri'nin faulü fazlasıyla tartışmaya sebebiyet verdi. Tunçeri'nin bu kadar şiddetli itirazlarına alışkın değiliz. Neticesinde de teknik faulü aldı. Devre sonunda inancını geri kazanan ev sahibi, seyircinin de yardımıyla kazandığı ivmeyle soyunma odasına 37-37'lik eşitlikle gitti.

Üçüncü çeyrekte Efes, ev sahibinin ivmesini biraz olsun kırmış oldu. Bootsy Thornton ve Erwin Dudley'nin skorer oyununa, takımca dış şutlardaki kötü performansına rağmen Samardjiski-Seibutis'le cevap vermiş oldu ve son çeyreğe doğru Efes'in maçı koparma girişimine karşı geldi Olin Edirne. Son çeyrekte ise karşılıklı sayılar sonrası Efes'in hücum ribaundları çok büyük etken oldu maçta. Neticesinde zor bir deplasman galibiyeti oldu Efes Pilsen adına.

Bu etkileyici taraftar desteğine rağmen istediği galibiyeti elde edemedi Olin Edirne. Seibutis'in geç açılması belirleyici oldu, bunun yanında Samardjiski'nin performansı yüz güldürüyor. Efes'in yine tecrübesi, kadro derinliği ve kalitesiyle kazandığı bir maç oldu. Hafta içi oynanacak önemli Euroleague maçı öncesi bir engele takılmamış oldular.

Olin Edirne (72): Can Akın 16 (1 ribaund-2 asist), Erdal Bibo (4 ribaund), Vidas Ginevicius 3 (1 ribaund-1 asist), Renaldas Seibutis 15 (1 ribaund-5 asist), Caner Ercan 8 (2 ribaund-1 asist), Ahmet Kaplan (1 ribaund), Predrag Samardziski 17 (12 ribaund-4 asist), Reha Öz 5, Seth Doliboa 6 (3 ribaund-2 asist), David Lee Dixon 2 (1 ribaund)

Efes Pilsen (79):
Andrew Wisniewski 8 (5 ribaund-4 asist), Cenk Akyol (1 asist) , Igor Rakocevic 7 (2 ribaund-1 asist), Kerem Tunçeri 8 (5 asist), Bootsy Thornton 8 (3 ribaund), Kerem Gönlüm 9 (6 ribaund-3 asist), Nikola Vujcic 6 (3 ribaund-2 asist), Bostjan Nachbar 8 (2 ribaund), Sinan Güler 10 (3 ribaund-1 asist), Erwin Dudley 15 (4 ribaund-1 asist)

16 Yorum Yapılmış:

tarski dedi ki...

bence harika macti. olin'in yarattigi atmosfer cok imrendirici. boyle salonlarda mac izlemek sinan erdem'de izlemekten cok daha zevklidir ayrica.

efes bence iyi oynadi. cok siritan bir sey yoktu. 2. ceyrekte seyirci yuzunden vurup gecemediler.

her sey iyi de, Davut Kamer nedir ya? Cetin hoca gayet nukteli dalga gecti sanirsam.

kotanbaz dedi ki...

Edirne halkı olarak, böyle maçlara üzülüyoruz artık. Beklentilerimiz yüksek olsa da, daha ilk senemizdeyiz diyerek kendimizi avutuyoruz. Her bir oyuncumuzun elinden gelenin en iyisini yaptığını biliyoruz.İşin taktik analizini bırakalım büyükler yapsın. Fakat gözle görülen bir gerçek var ki o da, Olin'de rotasyon eksikliği.

Ayrıca belirtmek isteğim, bu şehirde yaşayan insanların, belli bir kültür seviyesinin üzerinde olmaları. Melih Gümüşbıçak bundan bahsederken '' tıpkı ülkemizin dört bir köşesinde olduğu gibi'' diyerek kıvırdı fakat bence mesaj yerini çoktan bulmuştu. :)

Tebrikler Efes Pilsen, tebrikler Olin Edirne taraftarı.

UĞUR dedi ki...

Bu arada maçta bulunan az sayıda Efes Pilsen taraftarının Pilsen Pilsen tezahüratları anlamlıydı.
Efes Pilsen bu kadar iyi dış şut yüzdesi yakalamasaydı kazanamayabilirdi. Hakemler her iki taraf için de çok kötüydü.

arif dedi ki...

Gercek basketbol seyircisini ilk defa Edirne´de görüyorum, Siena gibi bir ekol olabilirler, Olinin gelecegi parlak futbolmu basketbol mu ne olduğu belirsiz kufurbaz taraftarlar yerine gerçek bir basketbol seyircisini ve kentini görmek çok iyiydi.

Daha güzel bir salonla artarak yatırımla çok daha iyi bir duruma geleceğini görmek çok zor olmasa gerek Olin Edirne'nin, bir kez daha tebrikler.

basketsever dedi ki...

Davut Kamer hayal kırıklığı yaşatmaya devam ediyor.
Allahtan Samardziski iyi pivot çıktı.
Yoksa Olin Edirne buralarda olamazdı.

Sarıkaya dedi ki...

Edirne tam bir basketbol kenti!.. Bugüne kadar Efes'in peşinden Ankara'ya, Bursa'ya ve Bandırma'ya gittim, yok böyle bir basketbol kenti, diyorum..

Arkadaşalara "Farkında mısınız? Salonda bi' tane bile futbol formalı yok! Başımıza taş yağacak galiba?:-))" demeden edemedim.

Edirne ilk özel idaresine sesleniyorum "Yönetim uyuma! taraftara sahip çık! Bu taraftar 10binlik salona layık!

Olin kızları harikaydı. Devre arasındaki roman halk dansları gösterisi müthişti... Ne bu yahu! dedik "Trakya özerk federe cumhuriyetinde miyiz neyiz?" Hayır yani böyle bir şey varsa, yemişim İstanbul'un keşmekeşini..Küfür yemeden maç seyredebileceğim, bi' yere göç etmenin ihtiamlini seveyim..

Maça gelince, hakemler hariç Euroleague seviyesindeydi, ve fakat Edirne'ye salon şart!..

Luke dedi ki...

Maçı izlerken keşke Edirne'de olup, Olin gibi harika bir takımın taraftarı olsaydım diye düşündüm. Türkiye'de bulunmayan sporcu-taraftar bütünleşmesi ve spor ahlakı ile Olin Edirne'li oyuncular, yöneticiler ve taraftarlar büyük bir alkışı hak ediyorlar. Dünkü maçı kazanmaları da işten bile değildi. Eğer Efes Pilsen son iki dakikada her attığını sokamayıp, kaçırdıklarının da hücum reboundunu almamış olsaydı, maçı yine kaybedecekti. Pota altını iyi kullanan Olin'e karşı Lawrence Roberts'ı kadroya almayan Perasoviç bir kez daha büyük bir hata yaptı. Bu maçtaki mükemmele yakın üçlük yüzdesine yaklaşamazsa, hafta içi oynanacak Siena maçına, kafan -20 yazabiliriz bana göre. O maçta, daha antremana çıkmamış Flip Murray'den medet umuluyorsa, şimdiden geçmiş olsun zaten!

Gurcay dedi ki...

Efesliler olarak 40 kişilik bir kafileyle Edirde deplasmanındaydık. Esnafından polisine kadar bize büyük yakınlık gösteren tüm Edirnelilere çok teşekkür ederiz. Efes Pilsen'i etkileyen TAPDK kararını protesto eden ilk rakip taraftarı da Olin taraftarı oldu. Kendilerine teşekkür ederiz. Bence de Edirne'ye daha büyük bir salon şart. Güzel bir basketbol şehri olacak gibi geldi bana...
Maç gerçekten çok kaliteliydi. Bob geç açılan Seibutis falan demiş ama olayın gerçeği Sinan'ın maç boyunca Seibutis'e nefes aldırmaması ve Seibutis'in Sinan kenara geldiği dakikalarda sayı bulması olarak özetlenebilir.
Güzel maçtı. İnşallah seneye de Edirne'de olacağız.

Hurol dedi ki...

30-18 Efes üstünlüğünde taraftarın insiyatif alıp takımı geri döndürmesi.

Hemen hemen hiçbir salonda görmediğimiz türden bir taraftar hareketiydi.

Sarıkaya dedi ki...

@ Luke : Pardon! Bi' daha söylerim çocuklara her attıklarını sokmasınlar!:-)) bi' de ne demek o, hücum ribaundu kovalamak, ne gerek var?:-))..

O gün bu gündür, Dudley'in içine ne kaçmıştı diye araştırma yapıyorum! henüz bulamadım. Bi' de İstanbul dönüşü "Edirne'den çıkış var!" tabelası ararken, dedik ki, "Wişne zirvede bıraksın basketbolu!:-)) Kendisini hep böyle
hatırlayalım!:-))" Kolay değil, yarım buçuk trible single yaptı!:-)) 3/5 şut kullanmış, 8 sayı, 5 ribaund, 4 asist!..

Batuhan dedi ki...

Keşke her maç böyle keyifli tribünler önünde oynansa.10bin kişi falan diye uçmamak lazım bence.Akıllıca dizayn edilmiş 5000-6000 kişilik salonlar daha mantıklı olabilir.Spor sergi benzeri yada yeni yorumu diyelim.Esas temennim bu tür kulüplerin gelip geçici olmaması, sürekli basketbolun içinde seyircisi ile beraber kalması rekabetçi şekilde kalmaları, varlıklarını sürdürmeleri...Efes bile TAPDK tarafından sallanırken, aklımdan Meysu, Beslen, Çukurova, Tofaş(eski heyecanlı ve yüksek bütçeli, iddalı olanı), 2.ligdeki Salat, Tuborg geldi.

Sarıkaya dedi ki...

@ Batuhan : 1o bin rakkamını ben gözümden uydurmadım.. Biz gittiğimizde Edirne kenti maçı yaşıyordu, maça kit'lenmişti.
"10 bin kişilik salon bile dolar." lafı bana ait değil. Ben konuştuğum Edirnelilerin yalancısıyım.

Batuhan dedi ki...

@ Sarıkaya : Ben sana uydurdun dememedim, benim söylemek istediğim, salonu Efes, Fener, Gs, Bjk maçlarında 20000'de yapsan belki doldurabilirsin ama sürekli her maç dolacak rakibi kolayca baskı altına alacak salonlar bence daha akılcı olur.Sinan Erdem, Abdi İpekçi, Cola Turka Arena sıradan maçlarda dolmazken 10000 kişi her maç nasıl dolacak Edirne'de yada Olin maddi sıkıntı yaşarsa salon ne olacak?Nasıl işletilecek bu koca salonlar?Keşke her maç nba gibi dolsa ama burası Türkiye, tabiki büyük düşünmek iyi iyisini istemek sonuna kadar hakkımız, ben belki fazla gerçekçi yaklaşıyorum.

Sarıkaya dedi ki...

@ Batuhan : Selimiye Camii etrafında biraz dolanıp sonra da Edirne hakkında ahkam kesmek olacak ama, ben Mimar Sinan salonunda salonu sadece Efes, Fener, GS BJK maçlarında dolduran bir kalabalık görmedim açıkçası. Edirne basketbolu yaşıyor.. Olin'in maddi sıkıntı yaşayacağını da zannetmiyorum..

Efes tarafı 40 Lira idi (YAZI İLE KIRK TL!). Olin tarafını sormadım!:-)) Gördüğüm kadarıyla Edirne halkı "40 Liralık maç bileti ile basketbol sevdirilir mi?" suni gündemini aşmış durumda.. O yüzden 5 bin kişilik salon palyatif bi' çözüm olur, hazır kazma vurulmuşken bari tam olsun, 10 binlik salon olsun diyorum..

Batuhan dedi ki...

@ Sarikaya : Bu iş ekonomi işi:)Salon ne kadar kapasiteli bilmiyorum ama 40 tl'ye doluyorsa kapasite yarısı olsun 100 tl'ye full+full olsun, ama basketbol seyircisi gelsin;)Olympiaicos maçına vip biletini 30 tl'ye aldık, gerisini sen düşün:)Gözü kör olsun şu Spor Sergi'nin, nerden tadını aldık bilmiyorum ama tadı hala damağımda.Küçük olsun ama c.tesi günkü Efes maçındaki güzel seyirci olsun.Trakya Efes'i hep destekler tam destekler...;)

Sarıkaya dedi ki...

Anlatmamaya yemin etmiştim ama, duygusal yoğunluk yaşattı bana Batuhan şimdi! ;

Bizimle Olin seyircisi arasında konuşlanan polislerden biri sordu ;

- Beyfendi Efes nerenin takımı?..

Bir an "Şırnak!.." demekle dememek arasında gittim geldim.. dememek ağır bastı, en son "İstabul!" dediğimi hatırlıyorum..