2 Ocak 2011 Pazar

O.Renault: 65 - Mersin BŞB: 72 (Nefesi Alan Mersin Oldu)

Ligin dibindeki kritik mücadeleyi tam 21 hücum ribaundu (bunların 11'i Nedim Yücel'den) çeken ve bu hücum ribaundu çekme işini maçın en kritik bölümlerinde de yapmayı başaran Mersin BŞB kazandı. Ligimizin yeni sonuncusu hafta içinde oyun kurucu transferini bitiremeyen ve bu kritik maça 2 yabancılı çıkmak zorunda kalan Oyak Renault oldu. Ercüment Sunter'e karşı olan fobisine geçen yıl 'Sunterphobia' başlıklı yazımda değindiğim Yücel Platin, yine deviremedi Ercüment Sunter'i. Sunter'e karşı son galibiyeti taaa 2003 yılında. Şaka değil, gerçek. Hafta içinde biraz daha detaylandırırız bu detayı da.

İlk çeyrekte farkı çift hane sınırına kadar çekmeyi başaran Mersin BŞB, bunun ödülü olarak 13-20'lik bir skorla kapattı ilk bölümü. İkinci çeyrekte Renault durumu toparlayınca rüzgar birden tersine esmeye başladı. Bu kez evsahibine ait 6 sayılık 4 sayılık farklar gördük. Devrenin son sözünü söylemek eski bir Renault oyuncusu olan Alex Scales'e düştü. Takımının en skorer ismi olan Scales, bulduğu isabetli üçlükle ilk yarı sonunda skoru 39-39 olarak dengeledi. 14 sayılı Scales'e karşı Renault'nun en efektif ismi ise 15 sayı - 9 ribaund - 2 asist ile James Mays idi. Son maçlardan alışkın olduğumuz üzere. Evsahibinin ilk 20 dakikadaki 1/9'luk üçlük isabet yüzdeleri ne kadar kötü ise iki sayılık atışlardaki 17/24'lük yüzdeleri de bir o kadar iyiydi. Zaten bunun 7/7'lik kısmı da James Mays'e aitti.

Maçın önemine yakışır şekilde skorun bir o tarafa bir de bu tarafa gidip geldiği üçüncü çeyrekte Nedim Dal'ın kritik sayılarının üstüne Waller'ın da üçlüğü gelince 54-49'u yakalamayı başardı Renault. Christmas'ın sayısı final periyodu öncesinde skoru 54-51'e getirdi. Son çeyrekte Kerem Özkan ile Stimac'ın karşılıklı atışması vardı. Kısır geçen çeyreğin ilk bölümünde takımları adına sayıları bu iki isim kaydetti. Grier'ın kritik 4 sayısı ile ibreleri lehine çeviren Mersin BŞB, maç boyunca müthiş bir hakimiyet kurduğu hücum ribaundları sayesinde oyunu son bölümde kopartıp maçı 65-72 kazanmayı başardı.

Renault hakkında söylenecek o kadar çok 'Yine' var ki. Yine son çeyrek takıntısı, yine bir Sunter yenilgisi gibi.. Mersin ise geçen yılın bir kopyasını yaşamakta. Geçen sezon Mete Babaoğlu takımı peşpeşe galibiyetlerle ayağa kaldırmıştı, bu yıl da Ercüment Sunter yaptı bunu. 21 sayılı Scales ve 18 sayılı Grier takımın skor yükünü çektiler evet ama Nedim Yücel'e ayrı bir parantez açmak lazım. 11 sayı - 18 ribaund ile oynadı, 18 ribaundun 11'ini rakip potada topladı, en kritik yerlerde ekstra hücum şanslarını yarattı, galibiyete bence en büyük imzayı attı.

Oyak Renault (65): Serkan İnan 2 (3 ribaund – 1 asist), Alper Özcan 2 (3 asist), Nedim Dal 7 (1 ribaund – 1 asist), Tufan Önen 2 (2 ribaund - 1 asist), Jonathan Gibson 17 (5 ribaund - 3 asist), Tay Waller 17 (12 ribaund - 4 asist), James Mays 12 (3 ribaund), Kerem Özkan 6 (7 ribaund – 1 asist), Umut Yenice 6 (3 ribaund)

Mersin BŞB (72): Asım Pars 4 (2 ribaund – 1 asist), Nedim Yücel 11 (18 ribaund), Alex Scales 21 (2 ribaund – 1 asist), Hakan Köseoğlu 10 (5 ribaund – 6 asist), Vincent Grier 16 (6 ribaund – 2 asist), Andrej Stimac 7 (2 ribaund), Dionte Christmas 3 (1 ribaund – 1 asist)

7 Yorum Yapılmış:

ibrahim YÜKSEL dedi ki...

üstadım mactan geldim.

bu macı istatistik üzerinden konuşuyorsak yanılırız. hakem üclüsünün yönetimi gerçekten kötüydü. faul sayıları hiç dikkatini cektimi. renoda macta oynayan bütün adamlar resmen 5 faul sınırına geldi.

aslında reno dar rotasyonu ve sınırlı yetenekleri cok iyi oynadı. ben gitmeden mersin ml almiştim. ama öyle bir 2. ceyrek savunması vardıki mersin pota görmedi.

son 30 saniye kaldığında hucum renodaydı. mays amerikan stepsi yapında top renoya gecti. trübünleri geren olayda bundan sonra gerçekleşti. mola sonrası hakan topı aldı. waller pres yaptı topu caldı. ama macın comez hakemi faul caldı. inanın gözümün onunde oldu tertemizdi. beni bilen bilir waller hiç sevmem onun Tay Waller 17 (12 ribaund - 4 asist) bu istatistiği yanıltamasın sayı atacak adam yok. onun kadar şutu kerem kullansa o daha fazla skor yapardı.

ilave olarak mersinde hakan ın yedeği yok. cok sıkıntı yaşadılar.asımın ici gecmiş. nedim o boyuna göre mükkemel hücum ribauntları cekti. scales sadece hücumda var. grier cok iyi savunmacı. stimac cok kritik yerlerde 2 şut soktu. valentin pascal neden süre almadı merak ediyorum :)

ilave olarak yücel hocayı tebrik ederim hem sabrına teknik faul almadığı için :) ben olsam kesin alırdım. ve bu kısıtlı kadro ile bu macta tutunduğu icin.

takto/ bursa

Johnny dedi ki...

Katılıyorum , hakemler son bir dakikada maçın sonucuna etkiyen Reno aleyhine 2-3 bariz yanlış düdük çaldılar. Maç genelinde de son derece lakayıt bir yönetim gösterdiler.

Yücel Hoca Gibson'ı bu maç öncesinde göndermek zorunda mıydı ? Bence kötü bir zamanlama...

selda dedi ki...

mersin seytanın bacagını kırdı sonunda. simdi gecen mac oldugu gibi galibiyeti sahiplenecek ercument sunter. 2.ceyregin basında mutlu demir in 3. faulu sonrasi 5 kısaya donen mersin bu degisiklikle birlikte kacan taraf olmaktan cıkıp kovalayan ekip oldu ilk yari sonuna kadar. cok fazla karsilikli top kaybının olmasi ilginc ama bunlardan cogunun mersin tarafında hatalı yurume olmasi profesyonellige yakısmıyor.
koc degisikligi stimac e yaradi mersinde. christmas keske daha az sure alsa bundan sonra mersinde.
sunter ve ersozlu ikilisi FB macinda ne yapacaklar cok merak ediyorum.

Emren dedi ki...

Mersin'in pota altında, rotasyona girecek güçlü biri şart...Hakan bazen hücumda topu verecek adam bulamıyor,ikili oyun yapabilecek güçlü biri hem hücumda hem de savunmada Mersin'e ilaç olur...Valentin Pastal,Duşan Cantekin,Kadir Çıpa,Hazer Avcı,Orhun Güngören' in takıma katkıları hiç yok,böyle olunca da diğer 6-7 oyuncunun dilleri dışarı çıkıyor maç sonuna doğru...Bence esas sıkıntı burada,bu oyuncuları bir şekilde takıma kazandırmak gerek.Umarım Ercüment Hocamızın takıma katkısı sadece galibiyet sayımıza değil, baketbol oynama kültürümüze de yansır...

Ez dedi ki...

Mersin galibiyetine sevindim. Maci izlemedim ama istatistiklere baktigim kadariyla soyluyorum Mersin'de yine ayni kadro oyuna cikmis. Simdi bu Ercument Sunter faktoru mu bunu zaman gosterecek. Diger bir konu da genc oyuncularin israrla oynatilmamasi. Istatistiklerde gordugum kadariyla Asim'in 4 sayisi, 2 ribaundu 1 asisti var. Zaten hangi genci oyuna cikarirsaniz cikarin en az 4 sayi atar. Bu durumda cidden antrenorlerin genc oyuncu fobisine sahip olmalarinin nedenini anlamiyorum. Mersin umarim elindeki potansiyelin farkina varir.

Emre dedi ki...

Maçtaydım Jonathan Gibson'ı görmedim bile ama adam 17 sayı atmış. Büyük oyuncu böyle olunuyor herhalde !

ali dedi ki...

renoya ıkıncı lıgde basarılar