9 Şubat 2011 Çarşamba

Orhun Ene: 25 Yıl Yetmez mi? (Habertürk)

Basketbol Milli Takımı’nın yeni koçu Orhun Ene, yeni görevi ve hedefleri ile ilgili ilk röportajını Habertürk'ten Gökhan Türe'ye vermiş. Kendisi hakkında yapılan 'Tecrübesiz' eleştirilerine de tüm samimiyetiyle cevap veren koçun röportaj detayları aşağıda:

İyi bir organizasyonu olan, hem idari hemde teknik anlamda iyi yapılanmış bir Milli Takım’ın başına getirildiğini ifade eden Ene, “Bunlar tabii ki benim işimi daha sağlıklı yapmamadına çok önemli detaylar. Ama neresinden bakarsanız bakın Dünya 2.’liği yaşamış ve çıtayı yükseltmiş bir Milli Takım’ın başına gelmenin avantajları da dezavantajları da var” dedi. Büyük bir sorumluluk üstlendiğini ancak bunun üstesinden gelebilecek kapasiteye sahip olduğunu vurgulayan Ene, “Genç ve tecrübeli oyuncularımızla iyi bir ekibiz. Dünya Şampiyonası’nda yükseltmiş olduğumuz çıta beklentileri de artırdı. Bundan sonra alacağımız sonuçların daha iyi olması gerekiyor. Zor bir görev üstlendim. Ben 2004’ten beridir teknik kadrodayım ve bu ekibin içinden bir insan olarak başa geldim. Bu bir bayrak yarışı gibi. Milli Takım’a geldiğimde 19 yaşındaydım. Takım kaptanlığı yaptım. Yardımcı antrenörlük yaptım. Ve şimdi de işin başındayım. İnşallah ben de aynı başarıyı gösterip, Türk basketbolunu daha iyi noktalara getirip zamanı geldiğinde de bayrağı teslim etmek istiyorum” diye konuştu.

KENDİME GÜVENİYORUM!
“İnsanların görüşlerine saygı duyuyorum. Ama ben de 25 senedir basketbolun içindeyim. İnsanların düşündüğü kadar tecrübesiz değilim. Ayrıca illa da bu işi en tecrübelilerin en iyi yaptığı diye bir gerçek de yok. Altyapı milli takımlarından ümit milli takımlarına kadar son 7-8 senedir çalışıyorum. A Milli Takım düzeyinde de 2 Dünya Şampiyonası ve Avrupa Şampiyonası gördüm. Oyunculuktan gelme, 200 kez Milli Takım formasını giymiş biri olarak ben kendime güveniyorum.”

‘FOBİYİ YENECEĞİZ’
Milli Takım’ın oynadığı her şampiyonada zirve yapabilecek bir potansiyeli bulunduğunu ifade eden Ene, şunları söyledi: “Tabii ki ilk iş olarak eksik olan yönlerimiz üzerinde duracağız. Bir takımın işleyen parçalarının iyi işlemesi, kötü olan taraflarının da gelişmesi lazım. Teknik ekip olarak 2010’a kadar oluşturulan takımın basketbol kişiliği ve karakteri ortada. Tanjevic döneminde bu oyun düzeninde iyi yaptığımız tarafları devam edeceğiz. Ama eksik olduğumuz tarafları da geliştirmek zorundayız. Genel anlamda oyuncu yapımıza ve karakterimize uygun basketbolu zaten oynayacağız ama hem savunma, hem de hücumda yaptığımız hataları düzeltmemiz lazım. Özellikle yurt dışında, oyun içinde yaşadığımız düşüşlerin önüne geçmemiz gerekiyor.”

5 Yorum Yapılmış:

erhan dedi ki...

başarılı bir kariyerin seni beklediğini düşünüyorumhocam aynen devam...

Bilge dedi ki...

Pek çok dezavantaj yaşayacak sağlam skorerlerin hepsinin yaşlanmış olması gibi.
Beğendiğim ve hak eden bir koç ama Banvit'teki gibi"önce savunma" derse bence başarısız olur zaten elimizde çok büyük hücum oyuncusu yok. Neyse bekleyelim görelim Tanjeviç'in üstüne gayri hiçbir şey koymaz bize!

Mental dedi ki...

Ben Orhun Ene Hocaya kesinlikle inanıyor ve güveniyorum.. Dünya 2.liğine giden son saniye basketinin kim tarafından çizildiğini videoda bir daha izlemenizi tavsiye ederim.. Orhun Hoca'ya Tanyeviç'e gösterilen dayanışma ve sabrı göstermek Türk basketbolu için önemlidir..

arif dedi ki...

@Mental o son topu kimse çizemez, oradan çıacak oraya gidecek kerem biterecek şan yüzümüze güldü aynı Semih'in son dakika golu gibi.

Zira Orhun Ene'nin bu sene EFes maçını kazanmasına rağmen son kısmını çok kötü oynadı oyuna hamlelerinin geç olduğunu düşünüyorum genel olarak, ama bu zamanla düzelecektir tam bir sitem hocası ileride çok dha iyi olacaktır, ayrıca inşallah Emir Preldzic'i mili takıma kazandırır

basketçi dedi ki...

milli takım asıl şimdi değerini buldu
hep destek tam destek